pühapäev, 16. august 2015

Kommentaar artiklile "Aimamisi reaalse elu saladustes"


Kuna ma tean, et te ei viitsi eriti linke avada, kas siis mugavusest või mõnel muul kaalutlusel, postitan siia eessõna oma viimasele persooniloole, mille pani kirja mu hää kirjastaja Anne-Mari Alver. Maali autor suhteliselt asjassepuutumatu, aga mu silmale ikka ja alati armas ning tuttavlikult romantiline Monet. 

Ajakirja "Saatus&Saladused" lugejatele on Kiiri Saar hästi tuntud nimi - üks haarav lugu järgneb teisele. Kiiri Saar on kirjutanud rea raamatuid, nii luulet kui proosat, samuti näidendeid ja lehelugusid. Tema kirjandusliku ja muu eluga saab tutvust teha tema blogisid lugedes. Hiljuti kasvas kahest ajakirjast välja lühiromaan "Maja Mineviku tänaval", mis on praeguseks leitav kõigist raamatupoodidest ja -kogudest.


Täismahus artikkel "Aimamisi reaalse elu saladustes" on leitav siin.
Jah, tunnistan, et lõbustan end vahel sellega, et nopin siit-sealt mõne elemendi inimkarakterist, mille paigutan sujuvalt loomingusse. Inimesed mu ümber on kõnekad ja edastavad infot rohkem, kui nad ise arvatagi oskaks. Võib-olla seetõttu suhtutaksegi aktiivselt kirjutavasse kirjainimesse teatava (viisaka ja heatahtliku) ettevaatusega "Taevas teab, mida ta minust välja kaevata võib." 
Tegelikult olen üpris heatahtlik ega tee midagi meelevaldset. See on nagu arsti vaikimisvanne, mis on kohustab igas olukorras delikaatseks jääma. Võib-olla seetõttu ma seniajani vihaseid fännikirju saanud polegi. Pigem kirjutan nii, et ka inimene, keda olen aimamisi prototüübina kasutanud, lihtsalt seetõttu, et tema värvikus ja ainulaadsus tundus mulle jäädvustamist väärt, ei pruugi sellest ise üldse aru saada. Üks-ühele mahavehkimine oleks elegantsitu ja minu jaoks vaid pool lõbust. Võib-olla ka just seetõttu ootan huviga kohtumist oma uute ülikoolikaaslastega (miks mitte ka õppejõududega), sest sealt leiab kindlasti värskeid ja tähelepanu väärivaid karaktereid küllaga. 
Seega, tõesti, Anne-Maril on õigus, võtan reaalsust loomingusse üle vaid aimamisi. 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar