teisipäev, 28. veebruar 2017

Koostamisel on luulevalimik Hiiumaast


Hiiumaa riigigümnaasiumi emakeele ja kirjanduse õpetaja Tiiu Heldema on võtnud nõuks koostada luulevalimiku Hiiumaast ja hiidlastest. Selle mõttega pöördus ta ka minu poole, et ma nopiks oma kogumikust "Võilillelein" välja mõned saarega seotud luuletused. Pakkusin neid avaldamiseks kolm. Aivar Viidik soovitas minu luuletust "Õnnekivi", mis sai kunagi Hiiu Valla Lasteaiale muusikaõpetaja Rita Leplandi palvel spetsiaalselt mingi ürituse (arvan, et oli vabariigi aastapäev) ettekandeks kirjutatud. See on puhtalt lasteluuletus ja ise ma nii kindel selles valikus ei ole. Samas on võimalik mõni teemakohane luuletus alati juurde kirjutada. Mis lõplikku valikusse jääb, eks see paistab.
Lisaks luuletustele tuleb iga autori juurde tema lühitutvustus, milles kajastub nii elulugu, loomingulise tegevuse ülevaade ja seotus Hiiumaaga.

Aga luuletusest endast: Hiiu saar on minu jaoks mu luuletuses õnnekivi võrdkuju, mida heldimusega kindlalt pihus hoida. Ja veel on mul tõepoolest selline hea tunne, et Hiiu saar kaitseb neid inimesi unedes, kes saarest hoolivad. 




Hiiumaa on väike saar,
palju pole kuiva maad.
Metsaveer ja mereviirg,
rannamännid, valge liiv.

Kivine siin mullapõu,
rõõmsaid lapsi täis on õu.
Kibuvitsad, kadakad - 
lapsepõlve muinasmaa.

Hiiu saar mu südames
kui õnnekivi pihu sees.
Siis, kui kaugel viibin ma,
unedes mind kaitsed sa.


Kõrkjarand ja silmapiir - 
Hiiu laps on rahul siin.
Turvaline kodutee,
palju sõpru ootab ees.

Kodusaart ma kalliks pean,
suureks sirguda siin hea.
Kui elu eemale mind viib,
tulen jälle tagasi.







Pilt: fotomosaiik.com




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar