reede, 20. aprill 2012

Nostalgilised põhikooli-ajad

Leidsin veebis surfates enda suureks üllatuseks kunagise põhikooli rõõmsa ja pilkupüüdva kodulehe, millega saab tutvuda siinTore oli leida ka õpetajate lugemissoovitusi minu loomingu kohta:

"Meie kooli vilistlaselt, Leevilt pärit kirjanikult Kiiri Saarelt on ilmunud noorsooraamat „Martin Greeni juhtum“. Lugedes raamatut, elasin muidugi kaasa sündmustele, mis juhtusid Martiniga, aga rohkem nautisin Kiiri väljendusstiili ja mõtlesin- kuidas ta küll oskab nii öelda? Unistan ajast, kui Kiiri seda meie kooliperele räägiks… "

Viluste kool, seesuguse vana koduse puumajana, mil ta oli siis, kui mina seal õppisin, püsib mul alati armsa ja sooja mälestusena meeltes. Ruumide puidulõhn, naksuvad trepid, kriidipuru poetavad tahvlid, suurmeeste mustvalged fotod kirjandusklassi seintel, elav sagimine, sirelilõhn... Millegipärast seostuvad mu mõtetes sirelid alati Vilustega, võib-olla seepärast, et neid kasvas kõikjal kooli ümbruses. Peatrepi jahe kivipind, millel sai vahetundide ajal istutud, keksumängumaania, mis tabas mingi ajahetk enam vähem kogu kooli, puukingad, sinipunaseruudulised vormiseelikud... Õndsad 80ndad... :)

Tuhnisin pisut enda vanades fotoalbumites ja leidsin isegi ühe ajakohase foto, mis on tehtud kooli peaukse ees kokkutulekul, 12 aastat hiljem. Mina peaks äratuntav olema mustas mantlis ja kirju salliga.
Teine foto on sellest ajast, mil veel Vilustes õppisin, arvatavasti 8ndas klassis. 
Vaadates interjööri, tundub igavesti väärt retro pilt kõigi nende aegumatute mummuliste maitseainetetopsikute ja suuremustrilise lauavakstuga, mida originaalsemate lahendustena sai lausa seina kleebitud. 
Käsil peaks siis olema mingi pirukate küpsetamine, mis oli mingi põgusalt hoogu kogunud hooajatrend, mil pea igaüks küpsetas midagi ja tassis kooli kaasa teistele testida.

Lahedad nostalgilised ajad, nagu kõik, mis on kunagi olnud, jääbki kõigest kusagile albumi kaante vahele või mälestustesse püsima.
Mine tea, ehk annab selle kohtumisõhtu-unistuse ka teoks teha, kui ma taas suvel mingi aeg kodukanti saabun ja just väga kiireks ei lähe.

Sooje tervitusi kogu kooliperele minu poolt!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar