pühapäev, 22. aprill 2018

Lähemalt sellest, mis on minult ilmumas sel aastal




Raamatu-uudist momendil niipaljukest, et minu kolmas novellikogu "Ella Ulrikese kadunud maailm" on toimetamisel ja ilmub juba sel kevadsuvel kirjastuselt Kentaur. Raamat saab olema sama ilus ja kõvakaaneline, nagu kaks mu eelmistki novellikogumikku. Teos sisaldab kuutteist lühilugu, autobiograafiline nimilugu "Ella Ulrikese kadunud maailm" eristub teiste seast ja on tonaalsuselt vaieldamatult kõige tundlikum ning emotsionaalsem. Kuid kogumikust leiab muudki. Näiteks paar hoogsat krimilugu, mis räägivad sellest, mis võib juhtuda nurka surutud ja äärmuseni viidud inimesega. Ning sekka ikka elu ja inimsuhteid kas siis värskes või hapnema läinud mahlas, kuidas kunagi. Kaanekujundus tuleb seekord hoopis isesugune. Ei mingit romantilist naistekat, mida sisuliselt ka kaks mu varasemat kogumikku olnud ei ole. Kunstnik Margus Leibakile on vastav soov ka edastatud ja kui mul on teile juba midagi konkreetsemat näidata, siis seda ka teen. 

Suure tõenäosusega olen ka selles osas valiku teinud, milline kirjastus kirjastab mu järgmise lasteraamatu. Kuni leping pole veel päris pihus, kuigi käsikiri ühe paljutõotava kirjastuse poolt heaks kiidetud ja suurepärane illustraatorgi leitud, siis sellest ma praegu pikemalt ei räägiks, käsikirjast aga küll. Siinkohal palju tänu kõigile teistele huvi ilmutanuid kirjastustele, aga ma teen valiku alati sisetunde järgi. Eelmisel kevadsuvel ilmus minult lasteraamat "Maailma parim dingo", mis annab läbi lõbusate loomalugude ülevaate väga erinevatest Austraalia asukatest, nende eripäradest ja eluviisidest. Järgmine lasteraamatu käsikiri, millest momendil jutt, "Ninasarvik Ninni, lamantiin Lonni ja teised" jutustab lastele sarnaste lõbusate lugude toel Aafrika looma- ja linnuriigist. Kas mul on edaspidine plaan just kõigi maailmajagude loomadest pajatada, selles suhtes ei ole ma veel mingit otsust vastu võtnud, vaid vaatan, kuidas kirjutamisjärg kujuneb. Ajakirjalugude kirjutamisega tahaks igakuiselt jätkata, seega leidkem ikka poodidest üles ajakiri "Saatus&Saladused".

Lähemalt ka sellest, miks mu uue lasteraamatu käsikiri sai just sellise pealkirja. Algselt oli mul plaanis panna oma lasteraamatule ühe loo pealkiri, nagu tegin "Ella Ulrikese" puhul. Kuid ükski neist ei tundunud otseselt päris see õige ning kõnetav. Seega valitses mõnda aega kummaline olukord - käsikiri oli ammuilma valmis, aga pealkirja polnud ega paistnud ka kusagilt tulevat. Mu lapsepõlve üks vaieldamatu lemmik lasteraamatute hulgas oli Heljo Männi lastenäidendite raamat "Mõmmi, sabata krokodill ja teised", mida sai korduvalt suure huvi ja põnevusega loetud. Lugupidamisest enda kunagise lapsepõlvelemmiku vastu tuletasin selle teose järgi enda uue lasteraamatu pealkirja. Žanrilt saab "Ninasarvik Ninni, lamantiin Lonni ja teised"  muidugi Heljo Männi loodust olema täielikult erinev teos - mitte näidendid, vaid lõbusad lookesed lasteaiaealistele ja nooremale koolieale koos värvirõõmsate fantaasiaküllaste piltidega, mis tulevad kahtlemata väga pilkupüüdvad. Usun inimestesse, kellega teen koostööd ning hindan neid, kes minusse ja mu loomingusse usuvad. 

Minu uus lasteraamat "Ninasarvik Ninni, lamantiin Lonni ja teised" ilmub samuti selle aastanumbri sees.


Pilt on illustratiivne ja pärit internetist. 









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar