Selleks
päevaks oodati taasavatud sadamasse pea 100 merealust mitmest
riigist. Sadamaala avati alates kell 11st, pidulik avamine toimus
südapäeval. Üritusel esinesid Emmaste Puhkpilliorkester,
folkloorirühm Dagö, külalisesineja Soomest, ansambel Regatt ja
kell 21:00 algaval sadamasimmanil Villalaos mängis tantsuks ansambel
Justament.
Kuni
kella kuueni õhtupoolikul toimus käsitöö ja omatoodangu müük,
sadamas töötasid sadamakunstnikud, visandades soovijaile sõbralikke šarže, varjualustes olid avatud mitmed töötoad (plastpaadi
hooldus, ratastel purjeka meisterdamine jm), tutvustati
purjelauasõitu, sai käia kaemas halulaeva ehitust või vaadata
näitusi. Meresõiduhuvilistel oli võimalik ette võtta
pooleteisttunnine sõit purjelaevaga Libava või kaljasega Hoppet.
Samuti sõitis pizza- taksopaat Kärdla ja Roograhu sadama vahel.
Kärdla
sadam rajati Kärdla kalevivabriku ehitamise (1830. aastal) järel
tooraine ja toodangu parema transportimise jaoks. Sadam kuulus
algselt Hiiu‐Kärdla kalevivabrikule ning oli 19. sajandil ainuke
väliskaubandusõigusega sadam saarel. Sadam tegutses
ajavahemikus1849‐1944, 20. sajandi algusest pandi käima reisiliin
Kärdla-Tallinn, mis toimis teise maailmasõja alguseni. Sadama
kesksemad ehitised olid 142 m pikkune sadamasild ja suured kivist
sadamaaidad. Kärdla sadam hävis Teise maailmasõja lõpus, 1944.
aastal.
„Tegemist
on vaieldamatult viimase kümnendi suurima ehitustööga Hiiumaal,“
lausus Nordecon AS-i esindaja Kärdla sadama ehitustöödel Kaspar
Kaldjärv. „Kärdlas, kus polnud ajalooliste sündmuste tõttu ligi
70 aastat sadamat, on nüüdsest avatud hiidlaste jaoks äärmiselt
oluline merevärav. See peaks andma tõuke Kärdla ja kogu Hiiumaa
kui turismisihtkoha arengule ning kaudselt puudutab sadama valmimine
positiivselt kõiki saare elanikke.“
Sadama
ehitustöid alustati mullu augustis ning need pidid lepingujärgselt
kestma detsembrini 2013. Hiiumaa Ettevõtjate Liidu poolt anti mõni
aeg tagasi Kärdla linnavalitsusele üle tunnuskiri „Aasta tegu
2012" Kärdla sadama ehituse alustamise eest.
Paralleelselt sadama ehitusega tegeldakse ka sadama lähiümbruse ehk nn. Hiiumaa turunduskeskuse arendamisega. 2011. aasta detsembris valmis maa-ala detailplaneering Interreg projekt New Bridges: "Elukvaliteedi tugevdamine läbi parema linna ja maa koosmõju juhtimise" raames Hiiu maavalitsuse toel.
Allikad:
hiiuelu.ee, hiiuvald.ee, kardla.ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar