neljapäev, 8. august 2013

Kokkuvõte augustikuu Saladustes ilmunud novellist "Õunapuuõnn"

Augustikuu Saladustes leiate taas ühe minu novelli, millel sedapuhku pealkirjaks "Tuulest viidud õunapuuõnn." Kaalusin ka variandi vahel "Tuulest viidud õnn," ent see valik tundus kuidagi liiga tavaline. Kuna mulle meeldib kirjutades kasutada allegooriat ja ühtlasi on ka luulekogu koostamine andnud mõningatele valikutele ehk pisut lüürilisema suuna, jäin esimese variandi juurde.

Loo kirjutasin ajanappuse tõttu valmis tegelikult alles viimasel silmapilgul ja muude tegemiste kõrvalt. Õnneks hakkas teema iseenesest hargnema ning tuli leida vaid piisavalt aega, et lugu kokku klopsida ja keeleliselt kenaks viimistleda.
Novell pajatab siis taas ühest armusuhtest, mis leiab sedapuhku aset noorukese õpetajanna ja gümnasisti vahel. Loos on noorusele omast tormakust, raskeid valikuid ning inimhinge sisevaatlusi, mis näib mu lemmikteema olevat.

Millegipärast kangastus mul kirjutades õpetajanna Jaana eluasemena mu kunagine esimene kodu Türil, kus akna all kiikus suur roheleheline õunapuu ning vaimusilmas leidsid loos hargnevad sündmused aset just seal.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar