laupäev, 4. juuli 2015

Lähemalt suveraamatust "Maja Mineviku tänaval"



"See lugu on nii imeliselt armas, et teeks sellest õige raamatu," ütles mulle kuu aega tagasi kirjastaja Anne-Mari Alver. Sellist ettepanekut polegi ükski kirjastaja mulle varem teinud, ikka olen pidanud ise olema see aktiivsem pool, kes uue käsikirjaga uksele koputab ja heale õnnele loodab. Õnne on sel teel õnneks olnud mul enam kui küll, kuid selline kirjastusepoolne huvi on sellegipoolest miski, mille poole ma alateadlikult alati püüelnud olen.
Jah, ma armastan ka ise seda lugu, mis viib mu ühe Tartu äärelinnamaja hubastesse vaiksetesse soppidesse, kus oleviku ja minevikuga silmitsi seistes võib viimaks saada aru sellest, kes me tõeliselt oleme ja mida tegelikult tahame.
Üksildusehetkeil on Heleri seltsiliseks tema kõige õiglasem südametunnistus, punakuueline kass Red, kes teda nii mõnigi kord inimestevahelises suhtluses kainele meelele ärgitab ja vanast valust loobuma turgutab.
Tänu teineteisemõistmisele leiavad mõlemad pääsemise – Red tänavakassi keerulisest elust ja Heleri mineviku küüsist ning inimeste painest, keda ta kunagi päriselt lõpuni mõistnud ei ole. See ebatavaline sõprus inimese ja looma vahel ongi teose läbiv teema. Lapsepõlvest saati on olnud mulle seltsiliseks neljajalgsed sõbrad, kelle vaikiv olek on alati olnud pilgeni täis usaldust, armastust ja truudust, mida inimeste puhul nii mõnigi kord vajaka kipub jääma.
Heleri ei mõista teda hüljanud kummalist kunstnikmeest Ukut, kel on võimet täita ta küll eksistentsiaalse rahuga, ent kes sellegipoolest pole pikaajaliseks suhteks võimeline. Neid lahutab ka suur vanusevahe ja väga erinev sotsiaalne taust.
Suveraamat "Maja Mineviku tänaval" oli algselt mõeldud ajakirja "Saatus&Saladused" jaoks kaheks eraldi novelliks, mis kandsid pealkirja "Reisile minuta" ja "Minu uus elu," kuid kirjastaja leidis, et need vääriks eraldi raamatuna väljaandmist. Mõistagi polnud mul vähimatki selle vastu ning nüüd lebab mu elutoalaual valge ümbrik kirjastamislepinguga.
Suveraamatu "Maja Mineviku tänaval" annab välja kirjastus Kentaur ja see jõuab poelettidele juba juulikuus.


Pilt: Konkursi Kaunis Kodu 2015 üks võitjaid









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar