esmaspäev, 18. jaanuar 2016

Lähemalt minu uuest lasteraamatust "Sirelini kümme katsumust"



Nõnda siis on ilmunud minu kolmas lasteraamat "Sirelini kümme katsumust", sünnikuupäevaga 11. jaanuar. Teoste ilmumisjärjekorras oleks raamat aga üheteistkümnes minult ilmunud ilukirjandusteos. Teost ennast pole ma ise veel käes hoidnud, aga loodetavasti jõuab autorieksemplaride pakk peagi kohale. Ja poodidest peaks mu värske lasteraamat samuti juba leitav olema. Vähemasti nii mõnigi tuttav on siin-seal juba leidnud ning nägusaks ning armsaks lasteraamatuks tituleerinud. Selle eest kahtlemata ülisuur tänu Argokirjastusele, kes on seisnud hea minu järjekordse teose sünni eest. 


"Sirelini kümme katsumust" räägib eelkooliealisest tüdrukust nimega Sirelin. Põhimõtteliselt võiks Sirelin olla ükskõik missuguse väikelinnatüdruku prototüüp, kelle elus on näiliselt kõik hästi. Tal on hoolivad vanemad ja pole otseselt millestki puudus. Kuid nagu ikka, on nii mõnelgi puhul tegu kõigest illusioorse heaoluga. Vanemate vahel valitseb pikaajaline vimm ja vääritimõistmine, mis ei taha lõppeda. Lapse säästmiseks üritavad nad suhte ebakõlasid tütre eest varjata, kuid loomupäraselt taibukas Sirelin näeb selle vaevata läbi.


Mida saakski teha 6-aastane laps, kui tema turvalisuse alustalad on löönud kõikuma? Ta tunneb end süüdi ja ühes sellega kasvab lapses soov oma vanemaid aidata. Nagu mõnelegi introvertsele, rikka sisemaailmaga lapsele omane, põgeneb Sirelin fantaasiamaailma, lootes selle toel tuua selgust enda pilvisesse argipäeva. Ühel päeval läheb ta mängima vanasse kasvuhoonesse, kus avastab karedate kurgilehtede vahelt, triiphoone tagumisest servast isevärki klaasukse, mida paotades avaneb tema ees sootuks isevärki maailm.



Teos ise on kuigivõrd inspireeritud minu enese lapsepõlvesuvedest, mis said veedetud vanaema pool maal. Suure õunaaia tagumises servas asus tõepoolest vana klaaskasvuhoone, kus ma vahel mängida tavatsesin, karedaid kurgilehti paitasin ning värske mulla lõhna sisse hingasin. Millegipärast oli kasvuhoone minu jaoks üks salapärane paik. Samuti vohas aianurgas kasvada vana õunapuu, mille õunad, sarnaselt Sirelinile, mulle eriti ei maitsenud. Salaust ma toona küll ei leidnud ja erinevalt Sirelinist oli mu lapsepõlv võrdlemisi päikeseline, kuid küllap ma ei otsinudki seda võlu-ust kuigi hoolega. Sestap leidsingi selle alles täiskasvanu-eas. 



"Sirelni kümme katsumust" on saadaval Rahva Raamatu ja Apollo müügiketis, samuti saab seda osta Argokirjastusest ja e-poodidest. 







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar