pühapäev, 3. jaanuar 2016

Katkend värskelt ilmunud novellist "Valikuvõimalus"



Eks meist igaüks on vahel pidanud sisevõitlust süütundega, olgu siis selleks mis iganes mõtlematu otsus. Mu värskelt ilmunud novellis "Valikuvõimalus" on süütundega kimpus peategelane, keskeale lähenev Piia, kes on järgi andmas kiusatusele ja astumas keelatud rajale. Kemplemine oma kainusele manitseva sisetundega leiab ajakirjaveergudel aset üsna häälekalt ja humoorikas vormis, mida võibki ehk pidada mu novelli kõige eredamaks osaks. Täispikka lugu loe ajakirja Saatus&Saladused jaanuarinumbrist. 


Mõne aja möödudes avastan, et oleme Raffiga kohtunud peaaegu igal nädalalõpul. Temaga koos on kõikjal huvitav, nii teatris, näitustel kui ka erinevate maade köökidega tutvust tehes. Raff naerab palju ja tema maailmanägemus on minu jaoks paeluv.
Ühel õhtul, kui ma järjekordselt kohtumiselt naasen, et rahulolevana kodu poole kulgeda, tõstab pead mu ebameeldiv sõber Süütunne. Meie vahel algab veidravõitu vestlus.
Süütunne: «Kuule, Piia, need asjad ikka ei käi päris niimoodi. »
Võpatan süüdlaslikult ja õngitsen segaduse varjamiseks auto käetoe seest nätsupaki.
Mina: «Mismoodi «niimoodi»?»
Süütunne: «Ära mängi lolli. Kas arvad, et ma ei tea, mis toimub? Kõik need kontserdid, kohvikud, näitused ja muu. Ära unusta, et see on kõigest eelmäng.»
Mina: «Kah mul selgeltnägija väljas!» Pakun Süütundele nätsu, aga see raputab pahaselt pead. «Me oleme lihtsalt sõbrad. Oled kade või?»
Süütunne: «Nojah, ega see ei tähendanud ju midagi, et sa mõtlesid, kui hästi kirjanikuhärra lõhnab.»
Mina: «Lihtsalt automaatne tähelepanek. Kas ma peaks ringi käima, pesulõks nina otsas nagu nohurohu reklaamis või?»
Süütunne: «Noh, jah. Ega see ei tähendanud samuti midagi, kui te kõrvuti saalis istusite ja ta poolkogemata sõrmedega üle su käeselja tõmbas? Ega sa ju ei lahvatanudki seepeale seesmiselt põlema?»
Mina: «Muidugi mitte! Sa said täiesti valesti aru.»
Süütunne: «Siis on järgmine tasand see, et hakatakse abielusõrmust ridiküli poetama, kui kohtamiseks läheb?»
Mina: «Midagi nii nõmedat ei teeks ma iialgi. Isegi siis, kui...»
Süütunne: «Jajah? Mis sa öelda tahtsidki?»
Mina: «Ei midagi.» Jälgin tusaselt maanteed ja vahetan käiku.
Süütunne: «Sa tahtsid öelda, et sa oled sellele mõelnud.»
Mina: «Ei, ma ei ole sellele mõelnud.» Mu jalg vajub endisest raskemalt gaasile.
Süütunne: «Ära valeta. Sa tahad mulle väita, et sul pole kordagi peast läbi vilksatanud, kuidas oleks, kui see ülimalt pandav isane su...»
Mina: «Jää vait, tõbras! Isegi kui ma oleks mõelnud, ei tähenda see kaugeltki seda, et me seda ka teeks!»
Süütunne: «Juba see, et sa mulle valetasid, näitab, et oled libastumas.» Ta jätkab karmilt: «Võta end kokku, pagan võtaks! Sa käitud nagu viimane libu. Mis näoga sa Pärdile otsa kavatsed vaadata?»
Mina: «Täitsa tavalise näoga.» Järan rahumeeli nätsu ja lasen kiirusel alaneda mõistliku piirini.
Süütunne: «Ja sul on täiesti kama, mida tema asjast arvata võib?»
Mina: «Ta ei arva midagi. Ta ei tea midagi.»
Süütunne: «Kas see annab sulle õiguse sedasi käituda? Mis paganama probleemid sul küll on? Endal normaalne mees kodus ja ajad siin mingi tüübiga ringi!»
Mina: «Äkki soovid ikkagi nätsu?»
Süütunne: «Sa kleebi see näts endale parem sinna heasse kohta, ehk päästab see su mõnest lollusest.»
Mina: «Huvitav lähenemine.»
Süütunne vaikib süngelt.
Mina: «Kuule, ma ei ole vang, eks? Kui tahan, lähen ja kohtun kõigi kirjanikega, kelle looming mulle meeldib, see pole kellegi asi. Pärdil pole selle vastu midagi.»
Süütunne: «Kummaline küll, miks sa siis talle kirjanikuhärrast siiani sõnagi pole rääkinud?»
Mina: «Ei ole lihtsalt jutuks tulnud. Tõesõna, sa hakkad juba närvidele käima. Lõpetame selle jutu, eks?»
Süütunne: «Kuidas arvad. Aga ma olen rääkinud.»
Mina: «Me oleme Raffiga sõbrad ja ei enamat.»
Süütunne: «Ma ütlen sulle, et see ei jää nii.»



Pilt: idealmagazine.co.uk






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar