teisipäev, 4. juuli 2017

Ilmunud on lühilugu "Habemega mees ja patsiga tüdruk"



Nüüd saab ehk jälle kirjutamist ja loomingut puudutavate teemadega tasapisi edasi minna. Ilmunud on uue kuu ajakiri "Saatus&Saladused" ning minu loo "Habemega mees ja patsiga tüdruk" leiab kohe neljandalt leheküljelt. Millest lugu räägib? Sutsu tõsieluline ta sai, pajatades kahe äärmuseni erineva inimese kohtumisest töökeskkonnas ning teatavast romantilisest äratundmisest, nagu seda vahel ikka juhtub. Seda küll inimeste puhul, kelledest sedavärki sammu ealeski arvata ei oleks osanud. Lugesin kirjutamisperioodil parasjagu Heinsaart ja sain pisut inspireeritud tema lõbuslakoonilisest kirjutamisstiilist, mida on tõenäoliselt tunda ka antud kirjutises. 
Samuti on peagi ilmumas mu uus raamat "Tupiktänavas", mille tutvustuse leiab ajakirja tagakaanelt.
Arvasin küll, et võib-olla ma seekord uue kuu lugu kirjutada ei suudagi, aga pühapäeval võtsin ette ja kirjutasin selle siiski valmis. Loo pealkirjaks saab "Kingitus vanaemalt". Tegemist on tõesti ühe päris omamoodi kingiga ja seda pigem iroonilises kui otseses mõttes.

See ei ole ilus ja kerge lugu, pigem vastupidi, puudutades päris raskeid teemasid, mida ma varem pole käsitleda tahtnud, võib-olla ka mitte osanud. Olen küll mõelnud kirjutada perevägivallast, asjadest, mis võivad meie teadmata toimuda näiliselt kenade ja viisakate inimeste vahel suletud uste taga, kuid kunagi pole selleks senini päris õiget tõukejõudu leidnud. Õige tunde käivitajaks võib olla mis tahes emotsioon, teinekord ka viha, ka täiesti teemaväline ja sootuks muudel asjaoludel tekkinud viha. Ega ilmaasjata öelda, et kirjutamine on teraapiline tegevus. Kirjutatud on mainitud lühilugu nõndaviisi, et kajastab mõlema peategelase - nii mehe kui naise täiesti erinevat vaatenurka ning ellusuhtumist. Nimed valisin ka erilised - Paap ja Reete.
Jätkuvalt meeldib mulle kirjutada sedaviisi, et loos on vähe tegelasi. Sedapuhku ainult kaks. Vähese läbi palju ära öelda on minu jaoks endistviisi paeluv väljakutse. Küllap ka mulle omane eelistus. 



Foto: internet






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar