pühapäev, 27. september 2015

Valmimas on minu uue lasteraamatu ja novellikogu kaanekujundused



Unes nägin juba oma uue, alles ilmuva novellikogumiku "Õnn algab homme" kaanekujundust. Kaas oli helekollane, õhuline ja õrn, taustal mingi udune hämu, millest ei saanudki päris täpselt aru, on tegu vee ja selle kohal hõljuva auruga või millegi muuga. Kesk vett seisis üksik udusse mähkunud kogu, ilmselt naisefiguur. Mida ta seal tegi, jäi mulle selgusetuks. Ilmselt oli mu unenäo-kujutelmas kunstnikul illustratsioon veel pooleli. Vaimusilm aga püüdis etteruttavalt mulle juba üht-teist teada anda.
Eks nii teose kaas kui kujundus on alati mingis mõttes üllatus. Tavaliselt pole ma pidanud kaanekujunduse puhul oluliseks kunstnikule enda eelistusi kuigi jõuliselt dikteerida, kuna nõnda loomingulise töö puhul võib see mõjuda inspiratsiooni pärssivana. Reeglina pakub kunstnik välja valiku, millest üks-kaks kaanekujunduse varianti on heal juhul koheselt meelepärased ja sobivad, või siis vajavad pisut täiendamist-muutmist. Vahel on ka valikus üksainus versioon, mille kallal edasi töötada, oleneb kunstnikust ja tema tööviisist, samuti autori soovidest.
Senini olen koostööd teinud mitmete hääde Eesti kunstnikega – Epp Marguste, Tiina Sildre, Margus Leibaki ja Anne Pikkoviga. Kirjastusi, kes on mu teoste sünnile õla alla pannud, on erinevaid – Tänapäev, Varrak, Kuma, Argo, Kentaur. Kõige edulisemalt on jäänud sujuma koostöö kahe viimasega. Praegu töötavad mu käsikirjadele toetudes nii Epp (lasteraamat) kui Margus (novellikogu) raamatute kaane- ja sisukujunduse kallal.
Seega on põnevat ootamist hetkel mul eneselgi. 






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar