esmaspäev, 11. mai 2015

Ilmumas on novell "Reisile minuta"





Kord tundsin ma teda. Kummalist kunstnikuhinge, kes vihkas päevavalgust ja tavatses terrassile astuda tihtipeale alles õhtuhämaras, väites, et päike paneb tal pea valutama. Meest, kelle päralt oli Taaralinnas igivana, umbekasvanud aiaga mõnus maja, kus kohtusid möödanik ja olevik, olles vaid majaliste endi päralt. Meest, kes maalis ja mõtiskles, pidas ebaoluliseks tööl käimist ega paistnud oma oleku ja hoiakuga kuigivõrd tänapäeva kuuluvat.
Uku ei sarnanenud kellegagi, keda varasemast elust teadsin. Tume, tark, ja igitõmbav, kütkestava juuksepahmakaga, loomepiinadest vaevatud ning reaalsusest omal moel distantseerunud.
Mina olin tema täielik vastand - päikese, pilvede, tuule ja vihma laps. Armastasin valgust, õhku, liikumist ja suhtlust; janunesin uute avastuste ning reisimise järele. Küllap samamoodi nagu Uku enese järele. Kuigi olime enam-vähem üheealised, tundus ta oma elutarkuse ja läbinägelikkuse tõttu minust ligemale sajandijagu vanem olevat. Mees, kes kohtles mind heasoovliku kannatlikkusega, nagu üht helekuldsete lokkide ja lapseliku naeratusega plikat ilmselt kohtlema pidanukski. Ega ma teagi, mida me teineteises leidsime, aga õhtud Uku sopilise aia sumeduses, kõrvus ritsikate mitmehäälne sirin, olid mu elu õdusaimad.
Uku juures, selles vanas lagunevas majas, oli mu pelgupaik, kus sooja vaarikatee ja pliidi all praksuva tule kõrvale kurises alatasa muusikaks toreda punase isakass Redi kõrisev nurr. Paigas, kus aeg sageli käis sootuks laisemat jalga ning üle läve astudes lakkas olemast kiire.
Võib-olla ongi see lugu pigem minust ja Redist kui minust ja Ukust. Võib-olla on see lugu hoopis sellest, kuidas ma tegin vea ja tahtsin mõtlematult midagi muuta maailmas, mis ei kuulunud muutmisele. Mis oli selletagi täiuslik. Võib-olla on see lihtsalt lugu, mis sündis mu poolehoiust endas minevikupärandit kandvate vanade väärikate majade vastu.




Juunikuine värske novell "Reisile minuta" on teie päralt ajakirja "Saatus&Saladused" järgmises numbris!
Foto on leitud kusagilt FBi-avarustest. 







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar