kolmapäev, 15. oktoober 2014

Uus katkend novellist "Mustsõstratango"

Novell "Mustsõstratango" toob lugejaini taas ühe keeruka suhtekolmnurga. "Saatus&Saladused" oktoobrinumber on jätkuvalt saadaval nii Konsumi ketis kui mujal ajakirjandusväljaannete müügilettides. Vaata ka ajakirja veebiväljaannet, kus leiab pisut pikema katkendi. http://www.saladused.ee/mustsstratango


Kuidas läks?“ uurib Paul minult, kui olen autosse jõudnud. Väljas hämardub ja masina mõrasele esiklaasile tibab tinajat vihma. Mees kummardub üle minu ja sulgeb isaliku liigutusega mu turvavöö. Seejärel reguleerib ta salongi temperatuuri kahekümne kolme kraadini, kuna teab mu soojalembust. Kõik kokku on enam kui imelik – Paulis pole midagi isalikku. Pigem on ta seda tüüpi mees, kes ei saa kunagi päriselt täiskasvanuks. Siiski olen kaugel imestamisest, kuna mul pole selleks tahtmist ega tuju.  
Avastan, et mulle ei meeldi Pauli lõhn. Veider, et ma seda alles nüüd, peale seitset aastat abielu, tähele taipan panna. Tahan, et ta mu rahule jätaks ja laseks mul oma süngetes mõtetes omapäi hulpida.
Normaalselt.“
Õnneks Paul taipab mu tõredust ega päri rohkem midagi, vaid käivitab auto ja suunab selle hõredasse liiklusvoogu. Mehe hingeõhust kahtlustan, et ta on pisut võtnud, aga võimalik ka, et eksin. Alles hulga aja pärast märkan, et me ei lähegi koju, vaid oleme teel mingisse mulle esmapilgul tundmatusse linnaossa. Üksteise kõrval küürakil külitavad puumajad mõjuvad süngete ja tontlikena, trepikojauste avatud suud hingavad meie suunas oma kooljalehka ja elu vaevast määrdunud aknad teevad mulle külma kirega silma. Taipan, et oleme kusagil Kalamaja kandis.
Mõtlesin, et viin su kohvikusse,“ täpsustab Paul mu küsiva pilgu peale. „Sulle ikka meeldis vahel siin käia.“
Mu kaasa võltsvagadus süütab minus vaenulõkke. Pelk mõtegi sellest, nagu võiks mingi tühine koogitükk mu vermeis meeltele plaastrina mõjuda, näib naeruväärne. Aga siiski lasen end trepist üles juhtida, akna alla istuma suruda, rüüpan maitset tundmata leiget vett, milles hulbib mingi ebamäärane teepuru, uuristan ajaviiteks mustsõstrakoogi sisse tunnelit ja kuulan Pauli. Õigemini, teen näo, nagu kuulaksin Pauli. Tean, et mul tuleb see hästi välja, sest Paul innustub üha enam rääkima neist aegadest, mis kunagi olid. Vaeseke. Meil oleks viimane aeg lahku minna.


Foto pärit veebiavarustest. 






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar